Written by Super User

Witam, poniżej opis i zastosowanie złączy kamlok .
Złącza Camlock (zwane także Kamlok, Kamlock) to system złączy do szybkiego i prostego łączenia dwóch przewodów giętkich lub jednego węża z przyłączem do maszyny. Część męska złącza Kamlok jest wsuwana do elementu żeńskiego poprzez przełożenie dźwigni. I co najistotniejsze przewód nie jest przekręcany!

Złączki Kamlock znajdują obszerne zastosowanie w budownictwie , przemyśle metalurgicznym, spożywczym, górnictwie, w instalacjach zaopatrujących w paliwo, w podłączeniach zbiorników itp.
Złącza Camlock można wpinać do węży, rur, zbiorników, przewodów, którymi przekazuje się parę, proszki i płyny typu: śrut, granulat, woda chłodnicza, produkty żywnościowe, farmaceutyczne, paliwa, barwniki, substancje chemiczne, kleje, kosmetyki, itp. Camlock jest to najbardziej znany rodzaj złączy przemysłowych, szczególnie jeżeli chodzi o przemysł paliwowy i chemiczny.

Uszczelnienia w złączach Kamlok:
Standardowe uszczelnienia złączy Camlok metalowych i polipropylenowych to gumaNBR. Zależnie od tego, do jakiego zastosowania potrzebujemy złączy Kamlok dobieramy materiał złączy oraz uszczelnienie. Oferujemy szeroki zakres uszczelek (NBR, EPDM, Viton, Teflon itp.)

 


Temperatura medium: max 100°C
Ciśnienie pracy: Max. 17 bar
Max. 10 bar przy 2 1”, max 8 bar przy 3”, max 7 bar przy 4”
Medium: Powietrze, Woda, Olej, Próżnia
Uszczelnienia: NBR (odporne na olej i benzynę)
Materiał: aluminium, stal szlachetna

 

Aluminiowe złącza Camlock - https://domtechniczny24.pl/z%C5%82%C4%85cza-typu-camlock.html

zlacze kamlok tankowanie paliwa 1

Złączki wykonane zostały z aluminium ze specjalnym przeznaczeniem dla sektorów takich jak: spożywczy, górniczy czy branża budowlana. Złącza w szybki i prosty sposób pozwalają przyłączyć wąż do przyłącza maszynowego bądź złączyć dwa węże giętkie. W ofercie znajdują się Kamloki ze złączem do: węża, z gwintem zewnętrznym, wewnętrznym, z zaślepką, a także wtyki do złączy: z gwintem zewnętrznym, wewnętrznym, ze złączem do węża oraz zaślepki. Posiadamy złącza w rozmiarach od 1/2" do 8”.

Nierdzewne złącza Camlock - https://domtechniczny24.pl/z%C5%82%C4%85cza-typu-camlock-nierdzewne.html

zlaczka kamlok camloc stal nierdzewna

Złączki wykonane ze stali nierdzewnej (szlachetnej) AISI 316/1.4401, dostępne są w rozmiarach od 1/2 do 6”. Oferujemy złączki do węży, z gwintem zewnętrznym, wewnętrznym, z zaślepką oraz wtyki z łączem zewnętrznym, wewnętrznym, do węża, a także zaślepki.

Polipropylenowe złącza Camlock

Złączki wykonane zostały z polipropylenu – czyli organicznego związku chemicznego, przez są bardzo wytrzymałe, lekkie i znajdą zastosowanie w różnych branżach. Dostępne są rozmiary złączy od 1/2 do 4”. W ofercie znajdują się Kamloki ze złączem do: węża, z gwintem zewnętrznym, wewnętrznym, z zaślepką, a także wtyki do złączy: z gwintem zewnętrznym, wewnętrznym, ze złączem do węża oraz zaślepki.

Mosiężne złącza Camlock

Złączki wykonane z mosiądzu z maksymalnym ciśnieniem pracy 17 bar, dostępne w rozmiarach od 1/2 do 6”. Podobnie jak w innych złączkach dostępne są Kamloki ze złączem do węży, z gwintem zewnętrznym, wewnętrznym, z zaślepką oraz wtyki z łączem zewnętrznym, wewnętrznym, do węża, a także zaślepki.

Złączka Camlock z zabezpieczeniem

Złącza Kamlock wykonane zostały ze stali nierdzewnej AISI 316/1.440. Ich maksymalne ciśnienie pracy to 17 bar, a dostępne są w rozmiarach od 3/4 do 4”. Oferujemy złączki z gwintem zewnętrznym, wewnętrznym oraz z zaślepką i zabezpieczeniem.
Ofertę złączek dopełniają akcesoria, w których znajdują się uszczelki: NBR, EPDM, FKM (Viton), a także łańcuch do złączek.

Więcej informacji o złączkach ężacj i pneumatyce na stronie - http://www.skleppneumatyka.pl/

To tyle o kamlokach. 

Written by Super User

Czołem
Oszczędny w słowach poradnik dla tych, co po raz pierwszy mają swój własny kompresor. Jak dopasować akcesoria i wyposażenie? Jest to niezmiernie istotne, żeby długo radować się nowym sprzętem i stosownie go wykorzystać.

Wydawać by się mogło, że jak nabędziemy sprężarkę, małą, dużą nie ma znaczenia i postawimy se ją w garażu to będzie nam posługiwała przez wiele sezonów i lat. Nie ma nic bardziej mylnego,( no chyba że nie będziemy jej używać). Sprężarka tłokowa zależnie od modelu (sprężarka niskoobrotowa i wysokoobrotowa) potrzebuje przeróżnych zabiegów i tzw. dodatków, żeby właściciel mógł się cieszyć nią przez cały rok. Pierwsza zagadnienie to olej do sprężarek, niewielu doradców sklepowych informuje swych klientów o potrzebie podmiany oleju w sezonie zimowym. Pod warunkiem, że planujemy z niej korzystać w zimie i że sprężarka stoi w pomieszczeniu z niską temperaturą, ( bo jak w ocieplanym to tematu nie ma). W zimie letni olej staje się nadmiernie lepki i nie jest w stanie zagwarantować dostatecznego smarowania, jak również w początkowej fazie pracy strasznie spowalnia pracę. Olej się po prostu klei do tłoka i nie ma on siły posuwać się w cylindrze, następstwo może być taki, że sprężarka ( przy dużych mrozach) będzie wybijać korki, lub po prostu szybciej wyeksploatują się pierścienie. Wobec tego w okresie zimowym poleca się wymienić olej na rzadszy, może być syntetyczny lub półsyntetyczny. Lub przed pracą nagrzać pomieszczenie przez jakiś czas, choć do 10 stopni na plusie.

Następna rzecz przy sprężarkach to, jakość powietrza. Ogólnie wiadomo, wszelako nie każdy o tym myśli. I mam na myśli powietrze wchodzące do sprężarki i wychodzące.
To pierwsze to nie ma kłopotu, każda sprężarka ma w pakiecie filtr wlotowy. Jeżeli pracujemy w tym samym pomieszczeniu co stoi kompresor i np. malujemy to po pewnym czasie filterek a właściwie ta gąbka się zapcha. Banalnym patentem jest założenie na filtr cieńkiej włókniny filtracyjnej i omotanie gumką. Będziemy wówczas widzieć kiedy zmienić włókninę bo jest ona biala.
Powietrze wyjściowe.

Osuszacz i naolejacz do sprężarki - https://domtechniczny24.pl/reduktory-filtry-naolejacze.html
Sprężarki nie dostarczają ekstra czystego powietrza. W powietrzu znajdują się krople wody i oleju, te nowe sprężarki pobierają skromniej oleju, jakkolwiek z czasem i one zaczynają coraz więcej pluć olejem. Potrzebne jest, więc wykorzystanie filtra lub bloku przygotowania powietrza. Filtr ma za zadanie wyłuskać cząsteczki zanieczyszczeń, wody i oleju ( tzw. kondensatu). Bardzo częstym błędem popełnianym przez odbiorców sprężarek jest montowanie takiego filtra zaraz przy wylocie z sprężarki. Filtry powinno się montować nieco dalej, żeby kondensat zdołał sie na wstępie wytrącić. A i istotna sprawa to przepustowość filtra i optymalne możliwe ciśnienie, pamiętajmy o tym. Jak weźmiemy filtr o przepustowości równej co efektywność sprężarki to z czasem się zapcha i będzie dlawił, ja rekomenduję co najmniej 2-3 krotny zapas. Ważną sprawą są węże techniczne, a ściśle mówiąc ich przekrój, który determinuje przepustowość. Mówiąc łatwiej, jeżeli potrzebujemy powietrze do napompowania koła, albo do przedmuchania, to wystarczy przekrój 6mm. Jeżeli w grę wchodzi klucz 1/2 cala, pistolet do malowania, to można rozważyć o przekroju 10mm. Najwięcej powietrza potrzeba do pistoletów do piaskowania i znacznych kluczy pneumatycznych 1 cal, w takim wypadku przewód musi mieć 16 mm.

Następna kwestia to naolejacze, konieczne do przygotowania powietrza do narzędzi pneumatycznych typu klucze udarowe, szlifierki i wiertarki, czyli wszystkie obrotowe. I tu podobna zasada, zwracać uwagę na przepustowość i ciśnienie dopuszczalne. Olej do narzędzi pneumatycznych powinien być bezkwasowy bez zabrudzeń bez zanieczyszczeń. To juz prawie wszystko, dodać można jeszcze to żeby, co jakiś czas spuszczać kondensat z zbiornika. Zazwyczaj każda firmowa sprężarka ma taki spust od spodu, który wystarczy odkręcić jak jest zawalony zbiornik i spuścić trochę kondensatu. Jeżeli w ciągu odkręcania zaworka będzie syczeć powietrze, a nie będzie wylatywał kondensat nic nie szkodzi to dobrze.

 

Written by Super User

Witam

Przygotowanie powietrza to inaczej operacja, której celem jest wytworzenie sprężonego powietrza o jakości spełniającej zapotrzebowania zasilanego elementu. Inaczej mówiąc aby było oczyszczone z cząstek stałych, kondensatu i zostało wzbogacone ( mgłą olejową w wypadku używania narzędzi i urządzeń pneumatycznych obrotowych i ciernych), obniżone do wyznaczonego ciśnienia.

Zależnie od stosowanego źródła sprężonego powietrza przygotowanie można podzielić na bloki dla sprężarek tłokowych (o tym będzie ten artykuł) i dla sprężarek śrubowych. Różnica polega na jakości i ilości powietrza. Powietrze wychodzące z sprężarki śrubowej wymaga o wiele więcej urządzeń i nakładów finansowych na zakup bloków do przygotowania powietrza, również w trakcie eksploatacji należy liczyć się z znacznie większymi nakładami pieniężnymi na obsługę. Korzyścią sprężarek śrubowych jest potężna wydajność i wysokie ciśnienie ale o tym nie będę pisał.
Wracając do tematu:
Oczyszczanie powietrza odbywa się dwu-etapowo, najpierw powietrze wlatuje do zbiornika filtra i jest wprowadzane w ruch wirowy. Siła odśrodkowa sprawia, że krople kondensatu i większych drobin osadzają się na ściankach filtra i spływają na dół . W odstojniku znajduje się zaworek spustowy, automatyczny lub ręczny, do usuwania kondensatu. Odstojniki są najczęściej przeszklone, żeby można kontrolować poziom kondensatu. Drugi etap to przepuszczenie powietrza przez filtr ceramiczny lub podobny o stopniu filtracji w granicy 5µm. Zanieczyszczenia pozostają oczywiście na filtrze. Oczyszczone powietrze wydostaje się z filtra w układ. Trzeba wiedzieć, że filtry mają swoją przepustowość i zmniejsza się ona w zależności od poziomu zabrudzenia filtra. Z tego powodu warto montować filtry o kilku krotne większej przepustowości niż zaplanowana.

Uzupełnienie mgłą olejową, służy do nasycenia oczyszczonego powietrza specjalnym olejem do urządzeń pneumatycznych, w celu zmniejszenia tarcia, obniżenia korozji narzędzi i urządzeń pneumatycznych ( klucze pneumatyczne, wiertarki, szlifierki, siłowniki)

Reduktory ciśnienia to membranowe nastawniki obniżające ciśnienie wlotowe do wymaganego, występują wraz z nanometrem do odczytu i pokrętłem do regulacji. Po nastawieniu ciśnienia zależnie od prędkości przepływu są możliwe pewne wahania ciśnienia. Z tego powodu należałoby ciśnienie ustawiać na zamkniętym zaworze i wyregulować podczas przepływu.

Biorąc pod uwagę to co napisałem powyżej w sprzedaży mamy:

I co ciekawe blok jest podłączony systemem zaciskowym PEX z wężem niebieskim.

Zespoły przygotowania sprężonego powietrza: czyli reduktora, filtra i naolejacza
Reduktory o różnym stopniu przepustowości i różnych możliwych ciśnieniach pracy.
Filtry oczyszczające, początkowe o stopniu filtracji 5µm lub, odwadniacze, i filtry do suchego powietrza o stopniu filtracji od 5 do 0,5 mikrona.
Filtry z reduktorem, rodzaje przyłącza 1/4, 1/2 3/4 cala. - https://domtechniczny24.pl/reduktory-filtry-naolejacze.html
Naolejacze rodzaje przyłącza 1/4, 1/2 3/4 cala. 
I na koniec dodam o dławikach lub elementach niwelujących gwałtowne uderzenia ciśnienia w instalacjach dynamicznych.

W przypadku wykorzystywania powietrza do maszyn lub układów nietypowych w procesach produkcji przemysłowej, farmakologicznej czy spożywczej konieczne jest bardzo dokładne określenie wszelkich parametrów powietrz,a zarówno na wejściu jak i na wyjściu.

To tyle pozdrawiam

Written by Super User

Witam
Rodzaje mechanizmów w kluczach udarowych pneumatycznych i nie będzie tu chodziło o lepsze lub gorsze tylko o rodzaje i ich parametry

Dostępne w sprzedaży pneumatyczne klucze udarowe, opierają się na różnych mechanizmach wytwarzających udar. Wszystkie potrzebują smarowania.

Jednym z fundamentalnych elementów wpływających na maksymalny moment obrotowy osiągalny przez klucz pneumatyczny jest zastosowany w nim mechanizm udarowy. Struktura mechanizmu ma także istotny wpływ na zastosowanie i przeznaczenie narzędzia. Na dole opisujemy najbardziej popularne mechanizmy udarowe używane w kluczach pneumatycznych, skrótowo opisując ich działanie, wady i zalety.

Dwa młoteczki.

Bodajże najbardziej popularny mechanizm to podwójne młotki. Składa się z dwóch elementów, obracają się dookoła wrzeciona w zamkniętym systemie. Takie rozwiązanie umożliwia wygenerowanie wysokiego momentu obrotowego w ciągu pierwszych obrotów wirnika, dlatego że oba młoty mogą jednocześnie uderzyć z obu stron. Ta konstrukcja składająca się z dwóch młotów pierścieniowych cechuje się dużą wytrzymałością i szczególnie nadaje się do pracy ciągłej.

Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest względnie niewielka ilość elementów składowych, dzięki czemu łatwo go serwisować. układ należy zwilżać olejem. Smarowanie może być łatwo wykonane przez zewnętrzną kalamitkę, bez rozkręcania obudowy klucza. Klucze pneumatyczne z mechanizmem TWIN-HAMMER powinny być stosowane tam gdzie wymagana jest najwyższa efektywność – zastosowania przemysłowe, usługi oponiarskie, linie produkcyjne.

Mechanizm dwóch swożni.

Mechanizm PIN CLUTCH został zastrzeżony w USA z myślą o szybkim wzroście momentu udarowego przy jego wysokich wartościach. Układ składa się z dwóch trzpieni ze stali hartowanej, poruszających się w zamkniętej obudowie z bardzo dużą prędkością.

Jak wszystknie mechanizmy smaruje się go olejem pneumatycznym, który może być łatwo uzupełniony poprzez specjalny otwór wbudowany w obudowę mechanizmu udarowego. Ten rodzaj mechanizmu udarowego jest przeznaczony do krótkich prac montażowych w przemyśle lekkim, do serwisów samochodowych, a także do wszystkich warsztatów z krótkimi cyklami pracy.

ROCKING DOG

Kolejny mechanizm udarowy zwany ROCKING DOG cechuje się prostą i bardzo stabilną budową z jednym bijakiem obrotowym (jego prostota przekłada się na relatywnie niewielką cenę). Jego główną zaletą jest duża nośność i stabilność.

Z uwagi na niedużą ilość elementów, bardzo łatwo go serwisować. Do jego smarowania należy używać smaru lub oleju. To rozwiązanie jest dedykowane do prac przemysłowych, bardzo wymagających usług, zastosowań warsztatowych, wszędzie tam gdzie niezbędna jest wysoka moc. Tak na marginesie to wyobrażam sobie jakie larum podnieśli by poprawni politycznie obrońcy wszystkiego na taką nazwę? Czasy się zmieniają jednych można obrażać i to jest trendy a za obrazę drugich czapa, takie podwójne standardy.

I następne rozwiązanie:

JUMBO HAMMER to rodzaj opisanego wyżej rozwiązania TWIN HAMMER z tym, że tutaj zastosowano tylko jeden młoteczek. Rozwiązanie to stosuje się w narzędziach o zwiększonej mocy.

Tak jak i w oryginalnym rozwiązaniu smarowanie odbywa się przez zewnętrzny nypel bez potrzeby rozkręcania obudowy. JUMBO HAMMER jest przeznaczony do wymagających zastosowań przemysłowych.

I kolejny:

mechanizm klucza udarowego pneumatyka

Następnym niedrogim i wytrzymałym rozwiązaniem jest Twin HAMMER, z jednym młotem obrotowym. Pozwala na osiągnięcie wysokich wartości momentu skręcającego. Bardzo podobna zasada jak w pierwszym Twin Hammer. Zaprojektowany do większości prac w lekkim przemyśle, do warsztatów samochodowych i przemysłu oponiarskiego.

PIN LESS

Najbardziej zaawansowanym mechanizmem jest PIN LESS. Opatentowany przez korporację Kawasaki.

Cała moc jest osiągana przez jeden młot umieszczony w obudowie. Młotek obracający się dookoła czopa nie wymaga żadnych dodatkowych szpil czy części.

Stąd nazwa PIN LESS (bez-szpilowy). Otrzymana moc jest prawie całkowicie przeniesiona wprost na czop. To rozwiązanie jest zaawansowanym rozwinięciem mechanizmu ROCKING DOG. Szczególną zaletą jest ekstremalnie wysoka moc wyjściowa i z tego powodu narzędzie wyposażone w to rozwiązanie nie nadaje się do delikatnych i precyzyjnych zastosowań.

Dzięki niewielkiej ilości elementów mechanizm jest wyjątkowo trwały i łatwy serwisowaniu (nawilżanie smarem). Zaprojektowany jest do najbardziej wymagających zastosowań – przemysł, serwis tirów, maszyny budowlane i inne zastosowania gdzie niezbędna jest olbrzymia moc udarowa.

Na koniec narzędzie bez którego klucz na nic się przyda:
Nasadki udarowe w odróżnieniu od typowych nasadek cechują się większą wytrzymałością i spręzystością, dzięki temu ryzyko wybicia trzpienia w narzędziu lub obrobienie się powierzchni roboczych do środka nasadki jest zniwelowane do minimum. Nasadki udarowe mają na ogół grubsze ścianki niż standardowe. Dostarczane przez nas markowe i standardowe nasadki udarowe różnorakich marek zagwarantują stabilną pracę bez szarpnięć i przez to ochronę elementów udarowych – trzpieni narzędzi, zapobiegną wybijaniu się i niepożądanym luzom, przez co skutecznie wydłużą prawidłowy okres eksploatacji. Tak jak pisałem wcześniej w odróżnieniu od standardowych nasadek Chromo vanadowych, nasadka udarowa chromo molibdenowa posiada grubsze ścianki, co jest ważnym wyznacznikiem zwiększającym ich długość życia (zanim się wybiją) i dla łatwego rozróżnienia są czernione.

Występują w różnych rozmiarach:

Nasadki udarowe 1/2”

Nasadki udarowe 3/4”

Nasadki udarowe 1”

Nasadki udarowe pięciokątnie i inne wynalazki.
To tyle pozdrawiam.

Written by Super User

Witam

W stałej ofercie pojawił się kompresor tłokowy 50 litrów nabijający zbiornik do 10 Bar

Kopresor olejowy dzielony, pompa  i silnik. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy wolnoobrotowa pompę która znacznie przedłuża żywotnoś maszyny.

Dodatkowa zaleta to zasilanie 230 v i mała waga oraz gabatyt. Taki kompresor wszędzie podepniemy.

Teraz w niższej cenie 1950 zł brutto. Kolor czerwony albo niebieski.

https://domtechniczny24.pl/kompresor-t%C5%82okowy-50l-gg-191-b-230v-10-bar.html

kompresor tłokowy 10 bar GG 191 B 230V 10 Bar sklep wieluń

Dane techniczne:

Kompresory (sprężarki) serii GGA z napędem paskowym dwutłokowe jednostopniowe:

Model: GG 191 B
Napięcie zasilania: 230V / 50Hz
Pojemność zbiornika: 50 litrów
Typ pompy: B 2800
Obrotów na minutę: 1250
Il. tłoków/ il. stopni sprężania: 2/1
Wydajność teoretyczna: 254 l/min. (15,2 m3/h)
Ciśnienie maksymalne: 10 bar
Moc silnika: 1,5kW (2,0KM)
Ciężar: 48 kg
Długość: 830 mm (l)
Szerokość: 370 mm (d)
Wysokość: 710 mm (h)